بازار بزرگ ژئوسنتتیک ها

ژئوتکستایل PPچیست؟

وبلاگ , ژئوتکستایل

۲۳ فروردین ۱۳۹۸ 2093 بازدید
بازار بزرگ ژئوسنتتیک ها

نگاهی به ژئوتکستایل PP

ژئوتکستایل PP ترکیبی از استحکام و یکپارچگی دو مجموعه از نخ بافته شده در کنار هم است.مواد اصلی پلی پروپیلن یا پلی استر مطابق با ASTM نیازهای مشخصات پروژه را برآورده می کند ، که شامل مقاومت کششی ، استحکام گرفتن ، مقاومت در برابر سوراخ ، کشیدگی ، تثبیت حرارتی و مقاومت در برابر اشعه ماوراء بنفش می باشدژئوتکستایل PPنسبت به عوامل محیطی مقاوم است.

ژئوتکستایل pp

ژئوتکستایل PP ترکیبی از استحکام و یکپارچگی دو مجموعه از نخ بافته شده در کنار هم است

ژئوتکستایل PP یک راه حل مقرون به صرفه برای جداکننده خاک ، تثبیت ، تصفیه ، کنترل فرسایش و محافظت دریایی است. همچنین در برابر کپک ، قارچ و مواد شیمیایی که معمولاً در خاک وجود دارد ، مقاوم است. عملکرد محافظ آن تحت تأثیر اشعه ماوراء بنفش و سایر عوامل محیطی قرار نمی گیرد و به عنوان محافظت ، این ماده نیازی به دفن خاک ندارد.

نقاط قوت ژئوتکستایل PP

  • قوی و بادوام
  • عملکرد پایدار
  • مقاوم در برابر مواد شیمیایی
  • مقاوم در برابر حرارت
  • مقاوم در برابر اشعه ماوراء بنفش
  • مقاوم در برابر میکرو ارگانیسم ها و حشرات

کاربردهای ژئوتکستایل PP

  • آسفالت و آسفالت ساخت و ساز جاده
  • دیوار نگهدارنده و خاکریزی
  • باند فرودگاه
  • تقویت شیب
  • محوطه زمین لغزش
  • احیای ساحل
  • ساخت و ساز دریایی

ژئوتکستایل پلی پرو پیلن

ژئوتکستایل PPاز ژئوتکستیل های بافته شده از پارچه های 100٪ پلی پروپیلن هستند

ژئوتکستایل PPاز ژئوتکستیل های بافته شده از پارچه های 100٪ پلی پروپیلن هستند. از ژئوتکستایل های نبافته PP در برنامه های متنوعی در بازارهای محیط زیست و عمران عمومی مانند ساخت جاده ، پروژه باشگاه های ورزشی ، جداسازی محل دفن زباله و زهکشی و حفاظت از سواحل استفاده می شود. ژئوتکستایل PPدر بسیاری از پروژه ها استفاده می شود.

ژئوتکستایل PP از پارچه های 100٪ پلی پروپیلن ساخته شده اند. از ژئوتکستایل PP در برنامه های متنوعی در بازارهای محیطی و عمران عمومی مانند ساخت جاده ، پروژه باشگاه های ورزشی ، جداسازی محل دفن زباله و زهکشی و حفاظت از سواحل استفاده می شود.آنها از دوام بالا به همراه خصوصیات بدنی و هیدرولیکی عالی برخوردار هستند. سرعت بالای جریان و ویژگی های دهانه کوچک ، این ژئوتکستایل ها را به عنوان پارچه های فیلتر ایده آل می کند.

ژئوتکستایل پ پ

ژئوتکستایل PP موجب صرفه جویی در هزینه می شود

مزایای ژئوتکستایل PP

  • تسهیل تخلیه شیرابه
  • بی اثر در تخریب بیولوژیکی و مواد شیمیایی
  • نفوذپذیری عالی آب
  • مقاومت در برابر اشعه ماوراء بنفش و دمای بالا
  • محافظت از ژئوممبران

ارزیابی مقاومت ژئوتکستایل PP در خاک

از آرماتور برای ساختن خاکریز در زاویه ای تندتر استفاده می شود که در غیر این صورت با همان خاک می توان با خیال راحت ساخت. افزایش پایداری امکان ساخت شیب های شیب دار را در پایه های محکم برای بزرگراه های جدید و به عنوان جایگزینی برای دامنه های مسطح بدون آرمه و دیوارهای نگهدارنده فراهم می آورد. جاده ها همچنین می توانند بدون شکستن به فراتر از راه‌های موجود از جاده ، روی شیبهای مسطح موجود گسترده شوند. در صورت اصلاح خرابی شیب ، شیب جدید ایمن تر خواهد بود و استفاده مجدد از اسلایدها به جای وارد کردن بک های با کیفیت بالاتر ممکن است موجب صرفه جویی قابل توجهی در هزینه شود. تجزیه و تحلیلها باید براساس مدلی باشد که دقیقاً شرایط زیرسطحی سایت ، رفتار زمین و بارهای اعمال شده را با توجه به شرایط محیط در زمان زندگی سازه ها نشان دهد. برای ارزیابی نتایج تجزیه و تحلیل باید قضاوت در مورد عوامل خطر یا ایمنی قابل قبول اتخاذ شود. خاک با مقاومت بیشتر برشی اگر اصلاً در مجاورت وجود داشته باشد ، راه حل بهتری است. ژئوتکستایل PPو لایه ژئوتکستایل PPمقاوم هستند.

ژئوتکستایل

ژئوتکستایل PPبرای تقویت شیب خاک استفاده می شود

کاربردهای ژئوتکنیکی ژئوتکستایل PP

شن و ماسه و دیگر خاک خوب در آینده برای همه شرایط سایت امکان پذیر نخواهد بود. به طور کلی ، تمام فرآورده های فرعی صنعتی مانند خاکستر ، ماده سازنده خوبی را برای بسیاری از کاربردهای ژئوتکنیکی فراهم می کند. مخلوط طراحی خاک ارزان قیمت موجود برای (محصول جانبی صنعت) تنها گزینه در دسترس خواهد بود. از آنها می توان در نتیجه می توان صرفه جویی کرد و مشکلات محیطی و استفاده مؤثر از بین رفت. برای این کاربردها ، خصوصیات فیزیکی ، شیمیایی و مهندسی و رفتار آنها نیز مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. از تراکم پذیری کمتری برخوردار است و مخلوط طراحی از پارامترهای برشی و نفوذپذیری بهتری در مقایسه با سایر مواد پر ساختاری

مورد استفاده برخوردار است و برای مواد پر کننده و تقویت شده ، تجزیه و تحلیل پایداری شیب خاک رس فرسوده پیشنهاد می شود.

پیکربندی شیب و پارامترهای خاک با ژئوتکستایل PP

تجزیه و تحلیل پایداری شیب خاکریزی با استفاده از رایانه هنگامی که پیکربندی شیب و پارامترهای خاک شناخته شده باشد ، مهندسین کار ساده ای است. با این حال ، انتخاب روش تجزیه و تحلیل پایداری شیب کار ساده ای نیست و باید برای جمع آوری شرایط مزرعه و مشاهدات شکست به منظور درک مکانیسم خرابی ، که روش پایداری شیب را که باید در تجزیه و تحلیل استفاده شود ، تلاش کرد. بنابراین باید زمینه تئوریکی هر روش پایداری شیب مورد بررسی قرار گیرد تا به درستی تحلیل خرابی شیب و ارزیابی قابلیت اطمینان نتایج آنالیز شود. از بین روشهای تحلیل موجود می توان به روشهای تعادل حد مجاز برشها ، روشهای عنصر مرزی ، روشهای المان محدود  و روشهای شبکه عصبی  اشاره کرد. در روش تجزیه و تحلیل اگر قرار باشد تجزیه و تحلیل تنش مؤثر از شیب ایجاد شود ، باید تنش های مؤثر در اطراف سطح خرابی تعیین شود. در عمل این امر حاصل می شود که توده شکست خاک به تعدادی برش تقسیم شود. برای این روش غیر خطی هستند.

خزش در ژئوتکستایل PP (پلی پروپیلن) بیشتر از PET (پلی استر) است. مشخص شده که ژئوسنتتیک ها از PET و نه PP ساخته می شوند. از نظر اقتصادی به ویژه برای سازه های نگهدارنده زمین ، ژئوتکستایل بافته شده بهتر از ژئوگریدهای دارای پشتی منسجم عمل می کند. جایگزینی ژئوتکستایل PP بافته شده توسط عنصر تقویت کننده ژئوتکستایل بافته شده است. در حال حاضر ژئوگرید به طور گسترده ای برای کاربرد آرماتور در سازه های نگهدارنده تقویت شده زمین مورد استفاده قرار می گیرد اما با استفاده از ژئوتکستایل در آرماتور رو به رشد است ، این مقاله سعی در بررسی کاربرد کاربرد آنالیز پایداری شیب خاکریزی با توجه به شکل گیری عمده زمین شناسی هند با استفاده از نرم افزار GEO5 نسخه 12 برای شیب های خاکریزی تقویت شده بر روی دیوار حائل تقویت شده در زیر خاک نرم تجزیه و تحلیل می شود. در مورد استفاده از انواع دیگر تقویت کننده ها ، مانند نوارهای فلزی یا ژئوگریدها ، مانند سهولت در ساخت و ساز ، مصلحت و کاهش قابل توجهی از مزایای آن سود می برد.

اشتراک گذاری Telegram Facebook WhatsApp Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *